1e lijn Helpdesk Medewerker ICT

Kom werken op it moaiste plakje fan Fryslân

OVER 8KTD

De Werkmaatschappij 8KTD werkt voor de gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel en biedt een dynamische en moderne werkomgeving. De afdeling Informatie & Automatisering (I&A) ondersteunt circa 800 medewerkers en beheert een geavanceerde ICT-infrastructuur verspreid over 10 locaties. Werken bij I&A betekent onderdeel zijn van een professionele serviceorganisatie waar moderne technologie, innovatie en flexibiliteit centraal staan. Tijds- en plaatsonafhankelijk werken is de standaard, en er is volop ruimte voor ontwikkeling binnen een toekomstgerichte IT-omgeving.

De functie

De Werkmaatschappij 8KTD is ter uitbreiding van het bestaande ICT-team op zoek naar een 1e lijn Helpdesk Medewerker voor 36 uur per week. Deze functie is geschikt voor een startende ambitieuze ICT’er die zich graag wil ontwikkelen tot een volwaardige systeembeheerder.

Als 1e lijn Helpdesk Medewerker ICT ben je verantwoordelijk voor het afhandelen van binnenkomende meldingen en verzoeken voor alle facetten van de IT. Jij behandelt de 1e lijn gebruikersvragen en ook de incidenten van standaard kantoortoepassingen. Je analyseert deze vragen en registreert ze als incident in het systeem. Je vindt het een uitdaging om problemen op te lossen en de gebruiker van dienst te zijn. Daarbij heb je oog voor de afgesproken processen die gericht zijn op efficiency van de afhandeling van de meldingen. Vragen die jij niet kan afhandelen zet je door naar de 2e lijn.

Je werkzaamheden vinden plaats tijdens de openingstijden van onze gemeenten. Daarnaast ben je bereid om af en toe op een avond of in het weekend te werken.

Wie zoeken wij?

We zijn op zoek naar een 1e lijn Helpdesk Medewerker die zich thuis voelt in een dynamische werkomgeving en uitdaging ziet in het oplossen van ICT-gerelateerde problemen.  Je bent gestructureerd, werkt zelfstandig en communiceert helder. Ook onder druk blijf je flexibel en houd je het overzicht. Een positieve houding ten opzichte van de Friese taal vinden we belangrijk – kun je het Fries passief volgen, dan is dat mooi meegenomen.

Daarnaast voldoe je aan het volgende profiel:

  • Je hebt minimaal MBO werk- denkniveau en heeft een MBO opleiding niveau 3 op het gebied van ICT / Informatica;
  • Je hebt kennis van Windows, Microsoft 365, Intune, Active Directory en Topdesk is een pré;
  • Van de medewerker wordt verwacht dat hij/zij alle dagen aanwezig is op de locaties in Burgum en Buitenpost;
  • Je bent in het bezit een rijbewijs. 

Wat bieden wij?

We bieden een uitdagende werkomgeving, waar ook ruimte is om je persoonlijk en professioneel te ontwikkelen en waarvoor zelfs een speciale 8KTD Akademy is ingericht.

We bieden je:

  • Een salaris tussen € 2.754 en € 3.908 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek schaal 7, Cao SGO, salarispeil 1 april 2025. Inschaling vindt plaats op basis van kennis en ervaring, er kan sprake zijn van een aanloopschaal;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week voor een periode van een jaar met uitzicht op vast;
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris, extra verlofuren en deelname aan de pensioenregeling bij het ABP;
  • 28 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband;
  • Een cultuur waar jouw ideeën en initiatieven worden gewaardeerd en je elke dag met plezier naar je werk gaat;
  • Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling door middel van trainingen en coaching. 

Neem contact op met Arjen Visser, Projectleider ICT via arjen.visser@8ktd.nl. Overige vragen kun je mailen naar recruitment@t-diel.nl.

Ten slotte vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je.  

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer nu!

Ben je enthousiast? Solliciteer dan uiterlijk 6 juli aanstaande. De gesprekken staan gepland voor donderdag 10 juli 2025.

Solliciteer nu