Beleidsontwikkelaar Sociaal Werk en Inkomen
Kom werken op it moaiste plakje fan Fryslán
OVER TYTSJERKSTERADIEL
Bij gemeente Tytsjerksteradiel werk je niet zomaar ergens: je werkt op een Daaldersk Plak! We zijn een prachtige Friese plattelandsgemeente met 33.000 inwoners en zeventien dorpen, waar je elke dag de kans krijgt om impact te maken. Dicht bij onze gemeenschap en in een omgeving waar innovatie en traditie hand in hand gaan.
Vanaf 1 januari 2025 begint Tytsjerksteradiel aan een nieuw hoofdstuk als zelfstandige gemeente. We zijn ‘prettig eigenwijs’ en doen dingen graag op onze eigen manier. Hier vind je ruimte voor initiatief, creativiteit en verantwoordelijkheid, terwijl je tegelijkertijd geniet van de mooiste plekjes die Fryslân te bieden heeft.
Om samen vorm te geven aan onze nieuwe koers zoeken we enthousiaste mensen.
Mei-inoar wurkje oan in krêftige organisaasje!
De functie
Als Beleidsontwikkelaar Sociaal Werk & Inkomen ben jij de schakel tussen politiek, uitvoering en maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van werk, inkomen en participatie. Je ontwikkelt en implementeert gemeentelijk beleid op deze gebieden en zorgt ervoor dat het bestuur en management goed geïnformeerd blijven over relevante beleidsvraagstukken.
Als verbindingspunt tussen uitvoering en politiek bewaak je dit proces nauwlettend. Hierbij blijf je alert op de voortdurend veranderende maatschappelijke ontwikkelingen en vertaal je deze naar relevante beleidsvraagstukken voor de politieke agenda.
Daarnaast ben je accounthouder van het SW-bedrijf Caparis en neem je deel aan beleidsoverleggen van het werkgeversservicepunt Fryslân Werkt. Hierbij ondersteun je de teammanager van het team Werk en Inkomen.
Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken:
- Leiden en coördineren van beleidsprocessen rondom Participate, Inkomen, Inburgering, Sociale werkvoorziening, Armoedebestrijding en Schuldhulpverlening;
- Adviseren van bestuur en management over deze thema's;
- Schrijven van beleidsnota’s en plaatsen van maatschappelijke ontwikkelingen op de politieke agenda;
- Onderhouden van netwerkcontacten.
Door jouw werk draag je bij aan betere kansen voor inwoners op het gebied van werk, inkomen en participatie en zorg je dat de gemeente adequaat inspeelt op maatschappelijke veranderingen.
Jij helpt de organisatie om elke dag vooruitgang te boeken, en doet dat met een gezonde dosis lef en creativiteit – sa dogge wy dat!
Wat bieden we jou?
Een unieke kans om te werken in de mooiste gemeente van Fryslân!
Werken bij Tytsjerksteradiel betekent werken op een Daaldersk Plak – een plek waar je zowel professioneel als persoonlijk kunt groeien.
We bieden je:
- Een salaris tussen € 3.602,00 en € 5.313,00 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, Cao Gemeenten salarisschaal 10, salarispeil 01-10-2024. Voldoe je (nog) niet volledig aan het gewenste profiel dan kan er sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal;
- Een arbeidsovereenkomst voor 32-36 uur per week voor een periode van een jaar met uitzicht op een vast Daaldersk Plak;
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken;
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris, extra verlofuren en deelname aan de pensioenregeling bij het ABP;
- Een cultuur waar jouw ideeën en initiatieven worden gewaardeerd en je elke dag met plezier naar je werk gaat;
- Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling door middel van trainingen en coaching.
Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar twee enthousiaste beleidsontwikkelaars met kennis van en visie op de ontwikkelingen in het sociaal domein. Je beschikt over effectieve communicatievaardigheden en hebt ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving. Ook ben je niet bang om nieuwe wegen in te slaan en houd je ervan om samen te werken in een dynamische omgeving waar elke dag anders is.
Wat vragen we van jou:
- Hbo werk- en denkniveau;
- Relevante werkervaring in een soortgelijke functie, waarbij kennis van de Participatiewet en de Wet Sociale Werkvoorziening een eis is;
- Strategisch en analytisch ingesteld en politiek sensitief;
- Lef en creativiteit om nieuwe oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken;
- Een positieve houding ten opzichte van de Friese taal (passieve beheersing van de Friese taal is een pré).
Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Janine van der Ploeg, teamleider, j.vanderploeg@8ktd365.nl. Voor overige vragen kun je mailen naar recruitment@8ktd365.nl.
Ten slotte vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je.
Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.