Medewerker Zorgadministratie

Kom werken op it moaiste plakje fan Fryslân

OVER TYTSJERKSTERADIEL

Bij ons werk je niet in een standaard organisatie. Wij zijn een prachtige Friese plattelandsgemeente met 33.000 inwoners en zeventien dorpen waar je elke dag de kans krijgt om impact te maken. Dicht bij de mensen, met korte lijnen en volop ruimte voor eigen initiatief. We zijn prettig eigenwijs, pakken zaken op onze eigen manier aan en staan altijd open voor nieuwe ideeën. 

Samen werken we aan een gemeente waar het goed wonen, werken en opgroeien is. We hebben oog voor de mensen om ons heen, omdat we écht vinden dat iedereen mee moet kunnen doen. We zijn ambitieus en zetten ons samen in voor een leefbare en veilige samenleving. 

Bij ons vind je een plezierige werksfeer met betrokkenheid en collegialiteit. We denken graag in kansen en geloven dat je met lef en samenwerking het verschil kunt maken. Om samen vorm te geven aan onze nieuwe koers zoeken we enthousiaste mensen. Mei-inoar wurkje oan in krêftige organisaasje!

Ben jij een administratieve duizendpoot met oog voor detail en hart voor het sociaal domein? Werk je graag in een dynamische omgeving waar zorg, beleid en systemen samenkomen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De functie

Als Medewerker Zorgadministratie ben je verantwoordelijk voor het verwerken, controleren en afhandelen van aanvragen, mutaties en declaraties binnen de Wmo en Jeugdwet. Je zorgt voor een correcte administratieve afhandeling van voorzieningen zoals begeleiding, huishoudelijke hulp, hulpmiddelen en vervoersvoorzieningen. Daarbij heb je veel contact met zorgaanbieders en de sociaal werkers en fungeer je als vraagbaak bij inhoudelijke en technische vragen over berichtenverkeer en betalingen.

Je bewaakt het proces rondom beëindigingen en overnames van Wmo-voorzieningen, bijvoorbeeld bij verhuizing, overlijden of Wlz-indicatie. Je stemt af met leveranciers en andere gemeenten, stelt offertes op en monitort betalingen. Ook ben je verantwoordelijk voor het opstellen van bepaalde beschikkingen en het verwerken van PGB-aanvragen, waarbij je tarieven controleert en budgetten berekent volgens de geldende richtlijnen.

Je voert administratieve toetsing uit aan de hand van de SDF-protocollen en lokale beleidsregels en bewaakt de juistheid van productcodes en tarieven. Daarnaast heb je een adviserende rol richting het SDF, de kwaliteitsadviseur en het inkoopteam jeugd, waarbij je knelpunten signaleert en meedenkt over werkbare beleidsregels.

Tot slot beheer je diverse landelijke portalen zoals CAK, SVB en Wlz. Je controleert foutmeldingen, onderneemt actie bij onjuiste toekenningen en zorgt dat inwoners de juiste eigen bijdrage betalen. Je werkt nauw samen met collega’s binnen en buiten de organisatie en draagt bij aan een zorgvuldige, efficiënte en mensgerichte uitvoering van het zorgbeleid.

Wat bieden wij?

Een unieke kans om te werken in de mooiste gemeente van Fryslân! 

Werken bij Tytsjerksteradiel betekent werken op een Daaldersk Plak – een plek waar je zowel professioneel als persoonlijk kunt groeien. 

We bieden je:

  • Een salaris tussen € 3.171,- en € 4.464,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, Cao Gemeenten schaal 8 salarispeil 01-10-2025. Inschaling vindt plaats op basis van kennis en ervaring, er kan sprake zijn van een aanloopschaal;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 28-36 uur per week voor een periode van een jaar met uitzicht op een vast Daaldersk Plak;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken;
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het brutosalaris, extra verlofuren en deelname aan de pensioenregeling bij het ABP;
  • Een cultuur waar jouw ideeën en initiatieven worden gewaardeerd en je elke dag met plezier naar je werk gaat;
  • Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling door middel van trainingen en coaching.

Wie zoeken wij?

Voor deze functie zoeken we iemand met het volgende profiel:

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO+/HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring met berichtenverkeer, zorgsystemen en portalen zoals CAK, SVB en WIz;
  • Je hebt kennis van de Jeugdwet, Wmo en PGB-regelgeving of kunt je dit snel eigen maken;
  • Je hebt cijfermatig inzicht;
  • Nauwkeurigheid, analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden;
  • Proactieve houding en stressbestendigheid in een dynamische omgeving;
  • Je hebt een positieve houding ten opzichte van de Friese taal, passieve beheersing is een pré. 

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Petra Koers, teammanager Jeugd en Onderwijs, p.koers@t-diel.nl. Voor overige vragen kun je contact opnemen met recruitment@t-diel.nl

Ten slotte vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) van je.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

Solliciteer nu!

Ben jij klaar om te werken op een Daaldersk Plak? En wil je bouwen aan een gemeente die voorop wil lopen, durft te dromen en waarin mensen centraal staan? Bij gemeente Tytsjerksteradiel doen we het op onze eigen manier. Past dat by dy? Solliciteer dan voor 29 oktober a.s. en bouw mee aan onze toekomst!

Solliciteer nu